Tekintse meg ezt a 29 észbontó webtervezési tényt

weboldal készítés manapság sokkal kevésbé bonyolult, mint egy évtizeddel ezelőtt. Az olyan ingyenes platformok, mint a WordPress és a fizetős webhelykészítő programok, lehetővé teszik a kezdőknek, hogy viszonylag rövid idő alatt gyönyörű weboldalakat készítsenek.

A weboldal optimalizálása a konverzió és a felhasználói élmény fokozása érdekében azonban teljesen más a kérdés. Annak érdekében, hogy segítsünk kitalálni a „weboldal-optimalizálási játékot”, szánjon időt arra, hogy megismerjen néhány ilyen észbontó weboldaltervezési tényt. Mindegyik betekintést nyújt olyan finom változtatásokba, amelyeket weboldala fejlesztése érdekében végrehajthat.

1. Az átlagos figyelem 12 másodpercről 8 másodpercre csökkent

A 9 másodperces aranyhal figyelme hosszabb, mint egy átlagos internetfelhasználóé. A tartalmat a lehető legrövidebb időn belül el kell juttatnia a közönségéhez. Ellenkező esetben fennáll annak a kockázata, hogy a visszafordulási arány magas lesz, és a potenciális ügyfél elmegy, hogy máshonnan szerezze meg, amire szüksége van.    

2. A mobileszközök a webhasználat kétharmadát teszik ki

A mobileszközök fejlesztése megával hozta, hogy az útközbeni internetezés gyakoribb, mint az asztali környezetben. Optimalizálni kell weboldalát mobil használatra, hogy a felhasználói élmény kellemes legyen.

3. A listák jobbak, mint a nagy bekezdések

A weboldalszakértők tudják, hogy a sok szöveget tartalmazó oldal kiváló a SEO számára, de a túl sok szöveg ellentétes a tényleges emberi olvasókkal. A hatalmas szövegrészek ijesztőnek tűnhetnek a látogatók számára. Ehelyett próbálkozzon listák, félkövér és leíró fejlécek használatával, hogy könnyebben áttekinthető legyen a szöveg.

4. A demográfiai adatok óriási szerepet játszanak a felhasználói viselkedésben

Az egy méretben használható weboldalak végül nem optimalizált élményt nyújtanak a felhasználók többsége számára. Tanulmányoznia kell látogatói demográfiai adatait is, és létre kell hoznia egy weboldalt, amelyre pozitívan reagálnak.

weboldal tervezés, webdesign
weboldal tervezés, webdesign

5. 10 fogyasztóból 7 a blogon keresztül talál céget

blog nagyszerű módja annak, hogy új ügyfeleket vonzzon organikus módon. Webhelyének tervezésekor nincs mentség arra, hogy nincs blogja. Ha hetente csak egy tartalmat ad ki, akkor néhány hónapon belül egy átfogó tartalomgyűjtemény áll rendelkezésére az új fogyasztók számára.

6. A weboldal látogatóinak 50%-a kezdetben a menüt használja

Ez a statisztika alátámasztja azt a megállapítást, hogy a navigációs menünek nagyszerűen kell segítenie az új látogatók tájékozódását. A nehézkes navigációs menü nagyon frusztráló lehet, és a látogatók távozását okozhatják.

7. Napi szinten 2,9 milliárd Google-keresést hajtanak végre

SEO-nak az egyik elsődleges szempontnak kell lennie a tartalom létrehozásakor. Végezzen kulcsszókutatást, hogy megtudja, milyen kifejezésekre keresnek az emberek az Ön piaci résén. A sok napi keresés mellett óriási a forgalmi potenciál. Ugyanakkor nem szabad feláldoznia a tartalom minőségét a jobb keresőoptimalizálás érdekében.

8. A látogatók 73%-át erősen befolyásolja a videó

A YouTube segített az online videók robbanásszerű terjedésében, és egyes fogyasztók lehetőség szerint a videót választják a szöveg helyett. Próbáljon tehát módot találni arra, hogy videó segítségével meggyőzze az ügyfeleket termékei vagy szolgáltatásai érdemeiről.

9. A vélemény kialakításához mindössze 0,5 másodperc szükséges

A weboldal betöltése után az átlagos felhasználónak fél másodpercbe telik, hogy eldöntse a honlap bizonyos szempontjait. Ezért jó első benyomást kell keltenie. A képek használatának, a háttértémának és a tartalom elrendezésének meg kell felelnie az átlagos felhasználó elvárásainak.

10. A weboldal látogatóinak 44%-a számára fontosak a cég elérhetőségei

Rendelkeznie kell egy kapcsolatfelvételi oldallal, amely telefonszámot és egyéb elérhetőségeket tartalmaz. A látogatók akár 44%-a is elhagyja a weboldalt, ha hiányoznak elérhetőségei. Ennek oka lehet csalódottság, vagy egyszerűen azért, mert nem bíznak egy olyan vállalkozásban, amely nem adja meg elérhetőségét.

11. A weboldal designja a látogatók 48%-a számára fontos tényező a hitelesség meghatározásában

Vessen egy pillantást az Ön iparágának legnépszerűbb weboldalaira van-e közös téma a weboldal tervezésével kapcsolatban? Próbáljon meg ragaszkodni az iparág legelismertebb webhelyeinek tervezési filozófiájához, különösen, ha Ön egy új vállalkozás, amely a piaci elismerésért küzd.

12. A felhasználók véleményében a felhasználók 72%-a ugyanúgy megbízik, mint a személyes ajánlásokban

Ez azt mutatja, hogy fontos kiemelni a vásárlói véleményeket. A weboldal kialakításánál prioritást kell adni a vásárlói véleményeknek, hogy a fogyasztók könnyen észrevehessék. Ezenkívül a termékoldalon könnyen elérhetőnek kell lennie az egyes vélemények megtekintéséhez mutató hivatkozásnak.

13. A felhasználók 47%-a arra számít, hogy a weboldalak 2 másodpercen belül betöltődnek

Ügyeljen a weboldal betöltési sebességére, 2 másodperc alatt kell lennie. Ellenkező esetben fennáll annak a veszélye, hogy frusztrálja weboldala a látogatóit. A legtöbb ember szívesebben használja a versenytársát, mintsem a lassú betöltési sebesség mellett maradjon.

Weboldal tervezés reszponzív weboldal
Weboldal tervezés reszponzív weboldal

14. Az okostelefon-használók 80%-a hozzáfér a kiskereskedelmi tartalmakhoz

Az online kiskereskedelmi üzletek tulajdonosainak rendelkezniük kell egy mobilbarát lehetőséggel, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy mindent megtegyenek, amit az asztali környezetben tennének. Fontolja meg a mobilkliensekkel való kommunikációt is másként, és ösztönözze őket SMS-re, online üzenetváltásra vagy telefonhívásra kérdésekkel, amelyek sürgősebb, gyorsabb beszélgetési formák.

15. A látogatók 86%-a termékekről/szolgáltatásokról szeretne információkat a honlapon

Az értékesítés optimalizálása érdekében az Ön által kínált termékeket vagy szolgáltatásokat meg kell jeleníteni a kezdőlapon is. Azt várni, hogy a vásárlók mélyebbre navigálják a weboldalt, hogy megtudják milyen termékeket kínál, vágyálom.

16. A weboldal színe (színtéma) 80%-kal javítja a weboldalak felismerését

Célszerű kiválasztani egy színtémát, és ragaszkodni hozzá, hogy a visszatérő vásárlók felismerhessék webhelyét. A márkaépítés része az is, hogy olyan színtémát dolgozzon ki, amely különbözik a versenytársaitól.

17. A weboldal felső (görgetés alatti része) nagy annyira fontos, mint gondolnánk

Az egyik legelképesztőbb webtervezési tény, hogy manapság a legtöbb internetező elfogadja a görgetést. vagyis, nem kell minden fontos tartalomnak a „görgetés, vagy hajtás felett” lennie. Ha úgy érzed, hogy a görgetés alatti tartalom meghosszabbítása jobban megfelelne a weboldal kialakításának, akkor hajrá!

18. A megcélzott demográfiai adatok azonosítása növeli az érdeklődést

Ha bizonyos demográfiai csoportoknak kínál termékeket, feltétlenül azonosítsa őket a marketingben. Az ügyfelek olyan ajánlatokat szeretnének, amelyek kifejezetten őket célozzák meg, és a megcélzott demográfiai adatok megtalálása segít növelni a konverziós arányt.

19. A kilépési ablakok valóban működnek

A kilépési előugró ablakok a látogatók számára frusztráló részének tűnhetnek a webhely kialakításában, de kimutatták, hogy hozzáadott értéket képviselnek. Hatékony módja annak, hogy rögzítse azon potenciális ügyfelek e-mail-címét, akik hamarosan kicsúsznak az ujjai között.

20. A nyomtatványok unalmasak lehetnek

Talán ez nem tartozik az elképesztő webtervezési tények közé, mivel valójában meglehetősen intuitív: az űrlapok kitöltése nem szórakoztató. Ha megkéri a közönségét egy hosszú űrlap kitöltésére, az a legegyszerűbb módja a visszafordulási arány növelésének. Egy űrlap megtervezésekor csak a ténylegesen szükséges információkat kérje. Vegye fontolóra néhány űrlapmező eltávolítását, és egy későbbi időpontban kérje el ezeket az információkat.

21. Naponta 2,7 millió blogbejegyzés kerül fel az internetre

A napi blogbejegyzések ilyen magas számával fontos kitalálni, hogyan lehet kitűnni a tömegből. Ahelyett, hogy a már közzétett tartalmat visszaterelné, próbáljon meg új nézőpontot kialakítani. Ez biztosítja, hogy valami újat kínálhasson, amit az olvasók még soha nem láttak.

22. A digitális interakció az offline környezetben elköltött pénz 56%-át befolyásolja

Még ha nem is a várt eladásokat kapja az online áruházban, ez pozitív hatással lehet az offline értékesítésekre. Ezért továbbra is alkalmazzon ügyfélbarát tervezési megoldásokat, például élő csevegést és termékbejegyzéseket.

23. A hirdetésblokkolás 22 milliárd dollárjába került az online vállalkozásoknak 2015-ben

A hirdetők számára a hirdetésblokkolás nagy problémát jelent, de van néhány módszer a megoldására. Weboldal-tervezőként megkérheti a felhasználókat, hogy kapcsolják ki a hirdetésblokkolást, hogy a hirdetők ne szenvedjenek kárt. Egyes webmesterek akkor is korlátozzák a hozzáférést, ha a hirdetésblokkolás nincs kikapcsolva.

24. A konverziós arány 5,5-szeresére javul, ha személyre szabott ajánlásokat tesz

A személyre szabás többféleképpen is beilleszthető a weboldal tervezésébe. Használható egy termékjavaslat szekció, amely azon termékek megjelenítésére van fenntartva, amelyek iránt a látogatók valószínűleg érdeklődnek. Az Amazon mestere ennek.

25. Az átlagos kapcsolati sebesség 14%-kal nőtt

Ez némileg felszabadítja kreativitását, mivel kevesebb korlátozás vonatkozik arra, hogy hány elemet tartalmazhat egy oldalon. Ennek köszönhetően azok a weboldalak, amelyek több elemet, tartalmat, média fileokat tartalmaznak nem biztos, hogy a felhasználóknak lassabban tölt be. A weboldalak több sávszélességet használhatnak a betöltési sebesség csökkenése nélkül.

26. Az ügyfelek által létrehozott tartalomnak nagy ereje lehet

Fontolja meg olyan módszerek hozzáadását, amelyek lehetővé teszik a közösség tagjai számára, hogy tartalmat tegyenek közzé weboldalán. Ez lehet akár vendégbejegyzések, megjegyzések és fórumbejegyzések formájában is. Kiemelheti azokat a fórumbejegyzéseket, amelyekről úgy érzi, hogy hozzáadott értéket képvisel egy blogbejegyzésen keresztül.

27. Egy átlagos okostelefon-felhasználó naponta akár 150-szer is ellenőrzi eszközét

Íme egy másik az elképesztő webtervezési tények közül: lehet, hogy egy átlagos látogató naponta többször is találkozik a weboldalával. Ezért rendelkeznie kell egy szekcióval, amely megjeleníti a frissítéseket. A felhasználóknak több okuk van arra, hogy gyakran felkeressenek egy olyan weboldalt, amely a nap folyamán friss tartalommal rendelkezik.

28. A honlapok 70%-áról hiányoznak a cselekvésre ösztönző gombok

Előnyhöz juthat versenytársaival szemben, ha CTA-kat (Call To Actio/ n, vagyis cselekvésre ösztönző gombok) használ a kezdőlapján. Növeli a konverziós arányt, és csökkenti a vásárláskor felmerülő habozást. (Pl. vásárlás, rendelés, kapcsolat, küldés stb gombok.)

29. A weboldalak mindössze 11,8%-a rendelkezik reszponzív dizájnnal

Az egyik leglenyűgözőbb webtervezési tény az, hogy nagyon kevés weboldal tartalmaz reszponzív dizájnt. Vagyis, a reszponzív dizájn megvalósításával felléphet a versenyben. Az átlagfelhasználók felszereltsége nagyon eltérő lehet, ami azt jelenti, hogy egy alkalmazkodni tudó weboldal az okos út.

Összegzés

Nehéz vitatkozni a tényekkel, marketingszakemberként pedig könnyebb követni a kemény bizonyítékokat, mint az érzelmek szeszélyét. Fontolja meg a lista újra olvasását, amikor legközelebb weboldalfrissítésre lesz szüksége, mivel ez útmutatóként szolgálhat a jobb felhasználói élmény és a magasabb konverziós arány biztosításában!

Lenyűgöző webtervezési tények Lenyűgöző webtervezési tények